PacMan: Το ηλεκτρονικό παιχνίδι που σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά

PACMAN

Το Pac-Man είναι ένα βιντεοπαιχνίδι της Namco και το δημοφιλέστερο arcade game όλων των εποχών. Εμφανίσθηκε πρώτη φορά στις 12 Μαΐου 1980 στην Ιαπωνία με το όνομα «Puck-Man». Το πρώτο αυτό όνομα προέρχεται από την ιαπωνική λέξη «πάκου», η οποία στα ιαπωνικά συμβολίζει το θόρυβο που κάνει κανείς ανοιγοκλείνοντας το στόμα του. Το παιχνίδι δημιουργήθηκε από τον σχεδιαστή Τόρου Ιβατάνι.

Το 1981 δημοσιεύτηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Midway με το όνομα Pac-Man, επειδή η επιγραφή «Puck-Man» με ευκολία μπορούσε να μετατραπεί σε υβριστική με απλή αντικατάσταση του γράμματος P σε F. Σαν παιχνίδι όμως ήταν το ίδιο όπως η ιαπωνική έκδοση με μόνη διαφορά ότι τα φαντάσματα δεν λέγονταν άλλο Akabei, Pinky, Aosuke και Guzuta, αλλά Blinky, Pinky, Inky και Clyde.

Το παιχνίδι

Το παιχνίδι είναι απλό: ο παίκτης οδηγεί ένα smiley, (τον Pac-Man) μέσα σε ένα λαβύρινθο και πρέπει να “φάει” όλες τις τελείες που βρίσκονται εκεί, δίχως όμως να πιαστεί από τα τέσσερα φαντάσματα που επίσης κινούνται μέσα στο λαβύρινθο. Στις τέσσερις γωνίες του λαβύρινθου υπάρχουν τελείες μεγαλύτερες από τις υπόλοιπες, τα λεγόμενα «power pills» ή «energizers». Αφού ο Pac-Man φάει μία από αυτές, για λίγο διάστημα τα φαντάσματα παίρνουν χρώμα μπλε και προσπαθούν να αποφύγουν τον Pac-Man, που τώρα μπορεί να τα φάει. Αφού φάει όλες τις τελείες, προχωράει σε άλλο λαβύρινθο. Το παιχνίδι παιζόταν με joystick.

Μέχρι σήμερα εμφανίστηκαν αμέτρητοι κλώνοι, παραλλαγές και μετεξελίξεις του παιχνιδιού για οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα. Το αυθεντικό Pac-Man λειτουργεί σε σύγχρονο υπολογιστή με εξομοιωτή.

Ρεκόρ

Στις 3 Ιουλίου 1999 ο Μπίλι Μίτσελ πέτυχε ιστορικό ρεκόρ: οδήγησε τον Pac-Man μέσα από όλους τους 256 λαβύρινθους με το μέγιστο δυνατό σκορ, δίχως να χάσει ούτε μια ζωή. Μάζεψε όλα τα μπόνους και έφαγε όλα τα μπλε φαντάσματα. Το μέγιστο δυνατό σκορ είναι 3.333.360 και λέγεται τέλειο αποτέλεσμα («perfect game»).

Τον Μάιο του 2000 ο Ρικ Φόδεργκιλ πέτυχε δεύτερο τέλειο αποτέλεσμα. Το τρίτο πραγματοποιήθηκε από τον Κρις Άυρα τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου. Ο Άυρα πέτυχε συγχρόνως νέο ρεκόρ χρόνου: Κατάφερε να περάσει τον pac-man μέσα από τους 256 λαβύρινθους σε 3 ώρες, 42 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα.

Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ο 256ος λαβύρινθος (το split-screen) είναι καν δυνατό να εκπληρωθεί. Παρόλ’ αυτά Μπίλι Μίτσελ τον πέρασε. Ενώ το αριστερό μέρος της οθόνης δείχνει κανονικό μέρος του λαβύρινθου, στο δεξί υπάρχουν μονάχα γράμματα και σύμβολα δίχως νόημα. Ο Μίτσελ, ο οποίος λέει πως έφτασε πολλές φορές στο σημείο αυτό, υποσχέθηκε 100.000 δολάρια σε οποιονδήποτε μπορεί να αποδείξει ότι κατάφερε να εκπληρώσει το split-screen πριν από τις 1 Ιανουαρίου 2000.

“Χαζομάρες, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν επηρεάζουν την ψυχολογία των παιδιών. Αν π.χ το Pac Man είχε επηρεάσει τη γενιά μας, τότε θα έπρεπε να είμαστε σε μια σκοτεινή αίθουσα και θα χοροπηδούσαμε πάνω-κάτω-δεξιά-αριστερά, μασουλώντας μαγικά χαπάκια και ακούγοντας μια επαναλαμβανόμενη μουσική…!” (Christian Wilson, CEO Nintendo Inc, 1989 – θα το επαναλάμβανε σήμερα???)

Νοστάλγησες τα παλιά τα χρόνια όταν ταΐζαμε το Pac-Man με τα δεκάρικα? Ε, τότε παίξε εδώ ΔΩΡΕΑΝ!!!! 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: